داده های ساخته شده است. مشتریان از طریق تعداد زیادی کانال ارتباط برقرار می کنند و انتظارات در مورد سرعت و شخصی سازی دارند - مانند تجربه شخصی سازی آمازون.
بسیاری از پلتفرمهای مدرن CRM در راهحلهای مورد نیاز کسبوکارها را میسازند، اما اینها فقط به اندازههای دادههایشان خوب هستند. پایگاه CRM کلید نه تنها یک ابزار ابزار CRM، بلکه برای بهینه سازی داده های مشتری برای بینش های تجاری جدید است.
پایگاه داده CRM چیست؟
پایگاه داده CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) منبعی است که شامل تمام اطلاعات جمع آوری شده، کنترل شده، تبدیل شده و در یک سازمان به اشتراک گذاشته شده است. این مجموعه از ابزارهای گزارش دهی مارکت و فروش است که برای رهبری کمپین های فروش و بازاریابی و افزایش مصرف با مشتری مفید است. سیستمهای CRM در دادههایشان برای انتقالها از سایر موارد، عملکردها، عملکردها و سهولتها استفاده میشوند.
پایگاه های داده CRM را به سه دسته دسته بندی های مختلف داده است: عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی.
- CRM عملیاتی ، فروش، بازاریابی، خدمات خدمات را ساده می کند
- CRM به رهبران کسب و کار کمک می کند تا برنامه ریزی کنند و تصمیم بگیرند که چگونه به تحلیل خدمات بهتری ارائه دهند.
- CRM مشارکتی یا CRM استراتژیک اطلاعات مشتریان را با واحدهای تجاری مختلف در صورت نیاز برای انجام وظایف خود به اشتراک می گذارد
برای مثال Salesforce یک پلت فرم قابل تنظیم را ارائه می دهد که می تواند یک CRM عملیاتی، تحلیلی یا مشارکتی بسته به ماژول های انتخاب شده توسط مشتریان تجاری Salesforce باشد. شرکتها با استفاده از اینترنت به محصولات Salesforce دسترسی دارند، زیرا Salesforce همه دادههای مشتری را در فضای ابری میزبانی میکند. بنابراین، باز کردن قفل Salesforce یا هر پایگاه داده CRM دیگری نیاز به راه اندازی خوب آن دارد.
مزایای یک پایگاه داده خوب CRM
قدرت CRM در توانایی دریافت اطلاعات صحیح از یک منبع قابل اعتماد ، به مشتری مناسب، در زمان مناسب نهفته است. سه مزیت یک پایگاه داده خوب CRM عبارتند از:
تجربه مشتری شخصی
بازاریابی موثر مستلزم این است که بدانید چه کسی را برای چه محصول یا خدماتی که در کمپین، تخفیف یا پاداش فردا معرفی می شود، هدف قرار دهید. این بینش ها از داده های CRM دقیق، یکپارچه و کنترل شده به دست می آیند. یک پایگاه داده CRM که یک منبع واحد از حقیقت را برای هر مشتری یا رهبر ارائه میکند، میتواند تیمهای بازاریابی را قادر سازد تا تجربههای شخصیسازی شدهای را ایجاد کنند که مردم انتظار آن را دارند.
روند فروش سریع
سیستم های CRM خوب به طور مداوم اطلاعات تماس را به خوبی سازماندهی می کنند. فروشندگان و بازاریابان در حال حرکت به داده های مشتری در یک مکان دسترسی دارند. نگهداری بهروز دادههای مشتری در زمان واقعی نیاز به یک پایگاه داده CRM دارد که بتواند جریانهای دادههای متعددی را مدیریت کند و همه آن دادهها را به طور موثر یکپارچه کند.
حاکمیت منطبق با تضمین حریم خصوصی و دسترسی مناسب
مشتریان و رگولاتورها انتظار نظارت دقیق بر اطلاعات برای حفظ حریم خصوصی و دسترسی به داده های جمع آوری شده خود را دارند. اگر مشتری از نقض داده بشنود، نه تنها شرکت باید داده های درز کرده را جبران کند، بلکه باید رابطه مثبت تری را دوباره راه اندازی کند.
یک شرکت باید بداند چه دادههای مشتری در اختیار دارد و چگونه این دادهها برای مطابقت با مقررات سختگیرانهتر، مانند مقررات حفاظت از دادههای عمومی (GDPR) و قانون حفظ حریم خصوصی مصرفکننده کالیفرنیا تغییر شکل دادهاند . عدم انطباق منجر به جریمه های سنگین می شود. یک پایگاه داده خوب CRM به شما امکان می دهد تمام داده های مشتری خود را از ابتدا تا انتها ردیابی کنید و دسترسی و حریم خصوصی لازم را به اطلاعات مشتری ارائه دهید.
انتقال داده ها: 4 مرحله برای شروع کار با پایگاه داده CRM
دادههای مشتری در بسیاری از کانالهای فیزیکی و فنی مانند ایمیلها، صفحات گسترده، یادداشتهای Post-It، فیسبوک، لینکدین و توییتر زندگی میکنند. یک سیستم CRM باید همه این داده ها را در یک مکان در دسترس داشته باشد تا بتواند مکالمات و تحلیل های مشتری معنی دار داشته باشد. تنظیم این مورد، و نگهداری آن در زمان واقعی، نیازمند انتقال دادههای کارآمد و ایمن است .
انتقال داده ها به پایگاه داده CRM ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد. با این حال، این وظایف به مراحل به راحتی قابل مدیریت تقسیم می شوند:
- برنامه ریزی انتقال داده - ذینفعان، مدیران و کارکنان فنی برای تعیین محدوده داده هایی که قرار است منتقل شوند و اینکه چگونه سیستم جدیدتر اهداف تجاری و داده ها را برآورده می کند، گرد هم می آیند. تیم حاکمیت داده، برنامه انتقال داده را مدیریت می کند و نقش ها و مسئولیت ها را تعیین می کند.
- تجزیه و تحلیل و طراحی مهاجرت داده ها - تجزیه و تحلیل مهاجرت داده ها، طرح انتقال داده را آزمایش می کند تا ببیند آیا این برنامه خوب است یا نیاز به اصلاح دارد. اعضای تیم کیفیت داده ها را برای تصحیح هر گونه داده با قالب بندی نامناسب یا داده های خراب و نحوه ایمن سازی داده ها از ابتدا تا انتها مطابق با مقررات ارزیابی می کنند. کارکنان فنی محیط های داده و جزئیات مهاجرت، از جمله مرحله بندی، آزمایش و تولید را هش می کنند.
- پیاده سازی انتقال داده ها - پیاده سازی انتقال داده ها با یک رویه گام به گام و ایجاد یک منطقه مرحله بندی برای داده هایی که باید مهاجرت کنند شروع می شود. قبل از تکمیل انتقال کامل داده ها، با زیر مجموعه کوچکی از داده ها شروع کنید. پس از آزمایش کامل ، عملیات باید به سیستم جدید منتقل شود.
- بسته انتقال داده ها - این مرحله موفقیت ها و درس های آموخته شده از پروژه انتقال داده را مشخص می کند. تیم مهاجرت هرگونه دانش مورد نیاز برای آموزش یا موفقیت در پروژه های آینده را مستند می کند.
مهاجرت مداوم - از هر یک از بی شمار جریان داده ممکن - یکسان است. ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، اما ابزارهای انتقال داده این فرآیند را به راحتی قابل مدیریت می کنند.
مثال پایگاه داده CRM: آپلود 120 فید داده
Age UK، بزرگترین موسسه خیریه در بریتانیا، از Microsoft Dynamics CRM برای درک بهتر مشتریان و شخصی سازی تجربیات آنها استفاده می کند.
Age UK داده ها را از 120 فید داده از طریق ابزار کیفیت داده ادغام و وارد می کند . در نتیجه، Age UK درک بهتر و بهموقعتری از مشتریان خود دارد و به منابع کمتری برای تمیز کردن سریع دادهها برای یک فرآیند خوراک نیاز دارد. Age UK اطلاعات دقیق را تقریباً در زمان واقعی دریافت می کند.
4 روش برای بهینه سازی داده های CRM
ارزش یک سیستم CRM به داشتن داده های قابل اعتماد و با کیفیت بستگی دارد. هنگامی که دادههای CRM بیشتری با سرعت بالاتر وارد سیستم میشوند، این دادهها باید حفظ شوند تا مرتبط با کسبوکار باقی بماند، برای کسانی که به آن نیاز دارند قابل دسترسی باشد، به حریم خصوصی افراد احترام بگذارد، و برای کشف و کشف فرصتهای تجاری جدید در دسترس باشد. .
این چهار مرحله را برای بهینه سازی داده های CRM خود امتحان کنید:
- سرمایه گذاری در حاکمیت داده حاکمیت داده مجموعهای از شیوهها و فرآیندهایی را توصیف میکند که به طور رسمی داراییهای داده را مدیریت میکنند - از جمله دادههای CRM. حاکمیت داده مالکیت داده ها، رویه های داده و ارتباطات را روشن می کند تا اطمینان حاصل شود که پایگاه داده CRM دارای کیفیت و امنیت است.
- روی ابزار اتوماسیون داده سرمایه گذاری کنید. به جای تصحیح دستی رکوردها با همان مقدار، راهی برای خودکارسازی پیدا کنید (مثلاً ویرایش های گروهی). فروشندگان ابزارهایی در مجموعه خود دارند تا وظایف کیفیت داده را ساده کنند. این باعث صرفه جویی در زمان نگهداری پایگاه داده CRM می شود.
- گزارش معیارها با استفاده از داده های CRM. از کسب و کار (مثلاً فروش و بازاریابی) بخواهید گزارش هایی طراحی کند که به موفقیت آنها کمک کند. PAT RESEARCH نمونه هایی را برای ارزیابی کارایی و اثربخشی کسب و کار فهرست می کند. این اطلاعات در مورد عملکرد پایگاه داده CRM فراهم می کند.
- با داده های CRM یک برد سریع را شناسایی کنید. برنارد مار یک الگوی استفاده از داده ها را برای شناسایی استراتژی کسب و کار و داده و محدود کردن آن به اهداف خاص ایجاد کرده است. از این موارد استفاده، بردهای سریع را شناسایی کنید، ببینید آیا میتواند از سیستم CRM استفاده کند یا خیر، و این هدف را بازاریابی کنید.
مثال پایگاه داده CRM: یک CRM کاملا یکپارچه
Lectra، یک رهبر جهانی در فرآیندهای تولید یکپارچه، با اتصال به راه حل مدیریت چرخه عمر محصول (PLM)، از طریق یک ابزار یکپارچه، از پایگاه داده CRM خود بیشترین استفاده را می کند. در نتیجه، واحدهای تجاری دادههای ثابت مشتری را به اشتراک میگذارند - به عنوان مثال، فهرستهای تامینکننده و نامگذاری.
CRM ابری و آینده داده های مشتری
CRM ابری یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را توصیف می کند که توسط شخص ثالث میزبانی می شود و از طریق اینترنت قابل دسترسی است. Cloud CRM نوعی نرمافزار بهعنوان سرویس (SaaS) است که باعث کاهش هزینه و زمان در برخورد با راهاندازی و نگهداری فنی CRM میشود.
کسبوکارهای مدرن باید یک CRM ابری را در نظر بگیرند تا بتوانند خواستههای مشتریان را برآورده کنند. برای مثال، در حالی که بسیاری از خردهفروشان هنوز از دادههای مشتریان خود استفاده نکردهاند، استفاده از ابر، یک امر ضروری خواهد بود. رشد خردهفروشی با استفاده از CRM ابری طی یک سال و نیم آینده به افزایش خود ادامه خواهد داد، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق این کسبوکارها یا یک CRM ابری جدید را راهاندازی میکنند یا برای تقویت محصولات خود به آن اضافه میکنند.
قدم بعدی را با پایگاه داده CRM خود بردارید
کسب و کارها باید با حفظ یک پایگاه داده CRM با کیفیت و کارایی بالا با مشتریان خود همگام باشند. یک پایگاه داده CRM باید در جمع آوری، مدیریت، تبدیل و به اشتراک گذاری اطلاعات مشتری برتر باشد. قدرت آن در دریافت اطلاعات صحیح از یک منبع قابل اعتماد به مشتری مناسب در زمان مناسب است.
فروشندگان با ادغام چندین فید داده و سیستم داده در پایگاه داده CRM این هدف را قابل دستیابی کرده اند. این امر عملیات فروش و بازاریابی، تجزیه و تحلیل و همکاری را آسان تر می کند، زیرا همه داده ها در زمان واقعی و قابل اعتماد قابل دسترسی هستند.
کلید یک پایگاه داده بهینه سازی شده CRM، انتقال موفقیت آمیز داده و به دنبال آن مدیریت داده ها و بالاترین کیفیت داده است. Talend Data Fabric مجموعهای از برنامهها است که از طریق ابزارهای کنترلشده، سلفسرویس و خودکار فناوری اطلاعات، زمان را به دادههای CRM قابل اعتماد کوتاه میکند. به تمام سیستمهای CRM پیشرو در صنعت - از ابزارهای منبع باز گرفته تا ویندوز، از پیامرسانی آپاچی کافکا تا ابر آمازون - متصل میشود و این دادهها را به طور موثری تنظیم میکند.
هنگامی که سازمان شما آماده راه اندازی یا ارتقا پایگاه داده CRM است، از Talend Data Fabric برای شروع با اطمینان از ایمن بودن داده ها و وجود ابزارها برای انتقال یکپارچه و سریع داده ها استفاده کنید. آزمایش رایگان Talend Data Fabric خود را امروز شروع کنید .
منبع
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی