سئو سایت فروشگاهی چگونه انجام دهیم
نحوه سئو کردن محصولات چطور انجام میشه؟21 راهکار اساسی اَرس وب طراحی ، سئو ، مدیریت و امنیت سایت
رایجترین این فایلها تصاویر، کدهای جاوااسکریپت (JS) و کدهای CSS هستند. وظیفه این سایتها این است که سایت شما را به بهترین و زیباترین شکل به نمایش بگذارند. اما اگر به درستی مدیریت نشوند ممکن است منجر به کاهش سرعت لطمه به سئوی سایت شوند. در صورت استفاده از CDN، به جای اینکه سایت شما تنها توسط یک سرویس دهنده میزبانی شود، محتوای موجود در سایتتان در شبکهای از سرورهای گوناگون در مکانهای مختلف جهان قرار میگیرد. به این ترتیب، وقتی کاربری قصد بازدید از سایتتان را داشته باشد، میتواند به نزدیکترین سرور موجود متصل شود. برای طراحی سایت با سئو و همچنین نحوه فعالیت آکادمی شادمان از خدمات طراحی با سئو سایت میتوانید به این بخش مراجعه کنید و لیست کامل این خدمات را مورد بررسی قرار دهید.
در استراتژی سئو سایت فروشگاهی خود برای تمام صفحات دستهبندی خود توضیح متا براساس کلمات کلیدی بنویسید، سپس همین کار را با صفحات محصول خود انجام دهید. برای تدوین استراتژی دقیق سئو سایت فروشگاهی میبایست وبسایتهای رقبا را کامل آنالیز کنید. مثلا لینک سازی خارجی را به صورت رپورتاژ رفتهاند یا نه بک لینک سایدبار یا… گرفتهاند. سرعت لود سایت رقبا را بررسی کنید، تعداد محتوا و حجم محتوا را بررسی کنید تا متوجه شوید به چند محتوا نیاز دارید تا به جایگاهی که آنها در نتایج جستجو دارند برسید. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایتهای فروشگاهی معرفی شد.
در بخش بعدی برخی نکات ضروری و مهم سئو محتوایی در سایتهای فروش آنلاین ارائه شده است. برای سئو سایت فروشگاهی بهتر است اول روی برند سازی فروشگاه اینترنتی خود فعالیت کنید و صفحه اصلی سایت خود را با برندتان سئو کنید. چون زمانیکه از صفحه اصلی خود به صفحات داخلی لینک میدهید باعث میشود ارزش برندتان به آن صفحات منتقل شود. تولید محتوا در بخش مقالات سایت فروشگاهی یکی از موارد ضروری برای سئو سایت فروشگاهی میباشد و در این بخش میتوانید چند مدل از سبکهای محتوایی را برای فروشگاه اینترنتی منتشر کنید تا کاربران بیشتری را جذب کنید. بک لینک گرفتن از هر سایتی و با هر کلمه ای، نه تنها به بهبود سایت شما کمکی نمیکند، بلکه ممکن است از سمت گوگل جریمه شوید و رتبه شما کاهش پیدا کند. همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود را شناسایی کرده و با کمک آن ها، در سایت های معتبر و مرتبط با موضوع کارتان بک لینک بگیرید.
یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته میشود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. برای آشنا شدن بیشتر با متمم به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کنید و گوش دهید. با استفاده از تکنیک های طراحی از جمله اندازه ، رنگ ، فضای سفید ، قلم ها و سبک ، عنصر CTA UI را برای بهبود دید برجسته کنید.
با اجرای نکات ذکرشده و پایبندی به اصول سئو، میتوانید رتبه وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید و فروش خود را افزایش دهید. با استفاده از آموزش سئو برای فروشگاههای آنلاین و پیادهسازی نکات آموزشی، میتوانید وضعیت سایت خود را بهبود بخشیده و مخاطبان بیشتری را برای آن جلب کنید. نکات مطرحشده در این مطلب تنها بخشی از تکنیکها و اصول سئو ایکامرس هستند. برای بهبود نتایج، لازم است اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید. درصورتیکه منابع کافی در اختیار دارید، میتوانید از کارشناسان حرفهای سئو بهره بگیرید تا به نتایج بهتری دست یابید. به این صورت سایت شما در صفحه نتایج جستجو تبدیل به یک «ریچ اسنیپت» میشود؛ کاربران ناخودآگاه بیشتر روی لینک سایت شما کلیک میکنند؛ ترافیکتان بالا میرود، و دودو تا چهارتا!
همچنین زمانی کلمات کلیدی به سئو سایت شما کمک خواهند کرد که بدون تغییر از آنها استفاده کنید. افزودن یا حذف کردن یک یا چند سیلاب به آنها سبب می شود دیگر آنها کلمه کلیدی نباشند. علاوه بر نوشتن توضیحات برای هر محصول، باید برای هر دسته بندی نیز محتوای مفید، با طول مناسب و دارای کلمات کلیدی نیز آماده کنید. به کمک مقاله آموزش بهبود رتبه سایت در PageSpeed Insights Google می توانید اطلاعاتی در رابطه با راهکار های افزایش و تقویت رتبه در گوگل بدست اورید. سئوی فنی از مواردی است که برای همه سایتها مهم است اما برای فروشگاه آنلاین اهمیت آن دوچندان است.
یکی دیگر از تکنیک های بهینه سازی این است که به هر تصویر ، عنوان و تگ Alt داده می شود. همه اینها روشی است که خزنده ها می توانند چیزهای بیشتری در مورد تصاویر بیاموزند و به آنها کمک کنند تا براساس کلمات کلیدی موجود رتبه بندی مناسبی داشته باشند. بیشتر متخصصان سئوی فروشگاه اینترنتی برای بررسی کلمات کلیدی به ابزار گوگل ، SEMrush ، Ahrefs و غیره اعتماد می کنند. اگر در حال ارزیابی ابزارها هستید ، قبل از انتخاب یکی از اینها ، نحوه مقایسه Ahrefs با SEMRush را بررسی کنید. – لینکهای داخلی باعث میشود موتورهای جستجو بهتر سایت شما را خزش (Crawl) کنند و کاربران به راحتی به صفحات دیگر دسترسی پیدا کنند. همچنین، تلاش کنید تا لینکهای خارجی با کیفیت به سایت شما اشاره کنند، زیرا این موضوع اعتبار سایت شما را افزایش میدهد.
در نتیجه باید سعی کنید سرعت لود صفحات سایت فروشگاهی را افزایش دهید. این روزها ابزارهای مختلف برای کسب اطلاعات پیرامون کلمات کلیدی در فضای آنلاین دیده میشود، Ahrefs، جت سئو، کیوورد تولز و موارد دیگر از جمله این ابزارها هستند که در نحوه سئو سایت فروشگاهی شما میتوانند کمک کنند. شما باید سختی کلمه کلیدی، حجم جستجو و قصد خریدار را تعیین کنید تا بدانید از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید. در صورت وجود مشکل در لینک های سازی داخلی، تمامی آنها رفع شده تا کاربر به صورت هدفمند و درست در سایت حرکت کند. هیچ راهنمای سئو سایت فروشگاهی بدون بیان نکاتی در مورد تحقیق و نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی که پایه موفقیت در سئو است، کامل نخواهد بود!
برچسب تصاویر باید با موضوع آن عکس مرتبط بوده و شامل کلمات کلیدی باشد. برای مثال در نام دامنه وب پویا، کلمه وب استفاده شده است؛ چرا که حوزه فعالیت آن مرتبط با خدمات طراحی وب سایت است. اینگونه گوگل تصور می کند هدف کاربر از سرچ این کلمه کلیدی، سایت شما است. بنابراین می توان گفت اولویت گوگل نمایش سایت هایی است که از کلمه کلیدی در نام دامنه استفاده می کنند. درواقع انتخاب نام دامنه مرتبط با کسب و کارتان باعث بالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل می شود.
با این حال، ترافیک جستجو تنها موردی است که قابل اعتماد، رایگان، خودکفا و نسبتا آسان است. اینفلوئنسرها افرادی در صنعت یا حوزه شما هستند که فالوورهای زیادی دارند یا وب سایتی با اعتبار دامنه بالا دارند اما مستقیما با شما رقابت نمیکنند. با این حال، همکاری با اینفلوئنسرها برای سئو سایت فروشگاهی کمی متفاوت است. به دلیل وجود تعداد زیاد صفحات در سایت های فروشگاهی، سئو تکنیکال یا فنی (Technical SEO) از اهمیت خاصی برای این سایت ها برخوردار است. یعنی در مورد دسته بندی های اصلی و دسته بندی های فرعی خود زیاده روی نکنید.
همچنین، در توضیح امکانات و ویژگیهای محصول، سعی کنید به صورت ساده و قابل فهم برای تمامی کاربران توضیح دهید تا هر فرد با هر سطح اطلاعاتی بتواند این توضیحات را درک کند. برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش، باید سایت خود را بهینه سازی کنید. مراحل و اقداماتی که در جهت سئو سایت آنلاین شاپ به کار گرفته میشوند، همگی با هدف رتبه گرفتن از گوگل و افزایش فروش انجام میشود. در واقع برای سئو سایت آنلاین شاپ نیز باید بهینه سازی تصاویر، افزایش سرعت سایت، رابط کاربری آسان و دیگر روشهایی که به افزایش مخاطب کمک میکند، اجرا شود. امیدوارم با خواندن این مقاله توانسته باشید درک بهتری از سئو کردن سایتهای فروشگاهی بدست بیارید.
شاید بپرسید این چه مشکلی دارد؟ خب، با اعدادی که فرض کردیم، تنها 12.5 درصد از صفحات سایتتان میتوانند در صفحه نتایج جستجو به نمایش درآیند. بنابراین، از لحاظ تئوری 87.5 درصد از تمرکز موتورهای جستجو روی صفحاتی از سایتتان خواهد بود که حتی لازم نیست در جستجوها ظاهر شوند. به زبان ساده، بودجه خزش در واقع آن مقدار از توجه موتورهای جستجو است که سایتتان میتواند داشته باشد. هر سایتی مقدار مشخصی بودجه خزش دارد که باید به صورت حساب شده خرج شود. شما باید کاری کنید که موتورهای جستجو بیشتر تمرکزشان را روی صفحاتی از سایتتان بگذارند که قصد رتبه گرفتن در آنها را دارید. نتایج یک مطالعه که توسط ShareThis انجام شد نشان داد که افراد متولد شده بین 1980 تا 2000 میلادی اگر محصولی را در شبکههای اجتماعی منتشر کنند احتمال خرید آن توسط آنها دوبرابر میشود.
اتصال دامنه اختصاصیموتورهای جستجو دامنه اختصاصی را جدیتر میگیرند. در فروشینو میتوانید دامنه شخصی را متصل کنید یا از زیردامنه رایگان فروشینو بهره ببرید. برای سفارش افزایش سئو سایت و دریافت مشاوره رایگان در خصوص خدمات سئو سایت خود، همین حالا تماس بگیرید. اما آیا تمامی محتواهای سایت نیاز به بروزرسانی دارند؟ قطعا خیر؛ برای اینکه محتوای کاندید برای بروزرسانی را پیدا کنید، کافیست به سرچ کنسول سایتتان مراجعه کنید. علاوه بر این تکنیک های زیادی برای بروزرسانی یک محتوا وجود دارد که در مطلب " بروزرسانی محتوای قدیمی" می توانید آنها را مطالعه کنید.
صفحات یتیم به صفحاتی گفته میشه که لینکهای داخلی یا خارجی ندارند و به تنهایی در سایت باقی میمانند. برای جلوگیری از ایجاد صفحات یتیم، از لینک سازی داخلی استفاده کنید. هانت با طراحی و برنامه نویسی وب، سئو یا همان بهینه سازی وب سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی و آموزش در خدمت شما ست. متخصصان پرش مارکتینگ اینجاند تا در بهینه سازی وبسایت فروشگاهی شما به شما کنند. سئو سایت فروشگاهی مزایا و اثرات مثبت بسیاری روی سایت فروشگاهی میگذارد.
ساختار نامناسب صفحات و دسته بندیها می تواند بخش زیادی از تلاشهای سئویی شما را نابود کند. در تصویر زیر ساختاری را مشاهده میکنید که دو قانون طلایی را زیر پا گذاشته است. نقشه سایت فایلی است که اطلاعاتی در مورد صفحات، ویدیوها یا فایلهای دیگر در سایت شما ارائه میدهد. اساسا، نقشه سایت به گوگل میگوید که کدام صفحات در سایت شما صفحات مهمی هستند و به آنها اجازه میدهد تا سایت شما را با کارایی بیشتری بخزند. آموزش لینک سازی سایت با ۱۳ روش فوق حرفه ای یک راهنمای نهایی منتشر شده از سایت ایران فاندر برای لینک بیلدینگ است که میتوانید برای رتبه بندی بالاتر از مطالب آن استفاده کنید. کلمات کلیدی شما باید به طور طبیعی در متن عنوان و متا دسکریپشن قرار بگیرند.
از جمله معیارهایی که در بهبود نرخ تعامل با کاربران تاثیر می گذارد، عبارتند از نرخ کلیک، نرخ پرش و دکمه های فراخوان به عمل. شما می توانید با نوشتن عنوان وتوضیحات متا جذاب برای سایت خود، نرخ کلیک را افزایش دهید (نرخ کلیک چیست؟). همچنین با تولید محتوای کاربری و رفع نیاز کاربر، میزان پرش کاربر از سایت را کاهش دهید (نرخ پرش چیست؟). قرار دادن دکمه های فراخوان به عمل به شما کمک می کند تا کاربر را به انجام دادن یک عمل تشویق کنید. در ادامه تکنیک های بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو و پاسخ به سوال برای سئو سایت چه کنیم، می توان به قراردادن دکمه های اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. به این ترتیب درصورتی که محتوای شما برای کاربران کاربردی بود، می توانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
بک لینک های را به عنوان تبلیغات دهان به دهان برای سئو در نظر بگیرید. در سئو سایت فروشگاهی و به طور کلی در کل سئو سایت ها، کسب بک لینک یک استراتژی بهینه سازی خارج از صفحه یا همان سئو خارجی است که بر ایجاد اعتبار و اعتماد شما متکی است. در حالی که سئو به کلمات کلیدی متکی است، برای بالا بردن رتبه سایت شما به چیزی بیش از پاشیدن برخی کلمات کلیدی در محتوای سایت شما نیاز است. در پاسخ باید بگوییم ووکامرس به خوبی با سئو سازگار است، اما سئو فروشگاه اینترنتی فقط به سیستم مدیریت محتوای آن بستگی ندارد و رعایت عوامل بسیاری در آن موثر است که در ادامه شرح خواهیم داد. افزونه هایی که برای سئو و بهینه سازی وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد، فقط پارامتر های کلی را بررسی میکند تا عنوان صفحه را به درستی انتخاب کنید، توضیحات هر صفحه را با توجه به کلمات کلیدی بنویسید و ....
این امر نوشتن مطالب منحصر به فرد برای هر صفحه را به یک کار مهم تبدیل می کند. به عبارت دیگر هرچه تعداد صفحات بیشتری داشته باشید احتمال درج محتوای تکراری نیز بیشتر خواهد بود. هرچند URLها در فروشگاههای اینترنتی معمولا بلندتر از سایتهای دیگر است.(به دلیل وجود زیرمنوها) اما سعی کنید تا حد امکان مسیر URL کوتاه و کاربرپسند باشد. Lsi چیست یک مفهوم برای درک ارتباط کلیدواژهها توسط موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو با استفاده از سیستم یادگیری ماشین (AI) قادر هستند تا ارتباط بین کلمات کلیدی را تشخیص دهند.
برای سئو محصول در فروشگاه اینترنتی باید حداقل 300 کلمه توضیحات برای آن محصول بنویسید و تمام محصولات شما دارای ویژگی و شناسه باشند. در یک فروشگاه اینترنتی مشتریان می توانند راجع به محصولاتی که از شما خریداری کرده اند نظر بگذارند. این نظرات برای مشتریان جدید بسیار با ارزش است.را که نحوه عملکرد شما را توضیح می دهد. بنابراین از مشتریان بخواهید پس از دریافت محصول نظر خود را ثبت کنند. برای مثال محصول مانتو در یک فروشگاه اینترنتی میتواند برچسب هایی نظیر مانتو زنانه، مانتو بلند، مانتو مجلسی و ...
ساختار اطلاعاتی مناسب در سایت فروشگاهی، مانند تصویر زیر خواهد بود و دارای یک معماری هموار است که هر صفحه بصورت سلسله مراتبی به صفحات زیرین خود لینک داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی و آشنایی با ابزارهای مختلف بهتر است مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید. مطالعه این راهنما صفر تا صد فرایند تحقیق کلمات کلیدی را به شما خواهد آموخت و به کمک آن خواهید توانست یک لیست از کلمات کلیدی مهم ایجاد کنید. در ادامه نیز عبارتهای url را میتوانید مشاهده کنید که خلاصه شدهاند و نیازی نیست تمام عبارتهایی که در عنوان نوشته میشود در url نیز وجود داشته باشد و فقط از عبارت اصلی در url استفاده شود کفایت میکند. برای جلوگیری از لینک های شکسته باید آدرس صفحات خود را با دقت انتخاب کنید و سعی کنید در آینده نیز آن ها را تغییر ندهید. زمانی که آدرس یک صفحه تغییر می کند، کاربران با صفحه 404 روبه رو می شوند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/